Vai esi pamanījis, ka reģistrētiem lietotājiem ir lielākas privilēģijas?Tad kapēc Tu nereģistrējies?
Fotogrļæ½fa piezļæ½mes - http://www.noverotajs.lv - Maca Saknes pulveris: Peru dabiskā Viagra.
Fotogrāfa piezīmes : APTAUJA
aptauja 
Aptauja: Kāds ir Tavs mīļākais radio?
Radio SWH
Skonto
Radio Tev
Radio SWH Rock
Radio Europa plus
Cits

Basu skaļrunis TINLY TL-3001H
Ieteikt draugiem...
 


TINLY ir Āzijas ražotāja tirdzniecības marka. Šī firma ražo skaļruņus pēc pazīstamu firmu pasūtījumiem (ir saskatāmas reālas līdzības produkcijas izskatā). Firma nodrošina sev papildus peļņu, pārdodot šo produkciju zem cita nosaukuma, un par lētāku cenu (par ko prieks). Jāpiebilst gan, ka konkrētais produkts nav lētāko cenu grupā. Viens no šādiem produktiem ir arī basu skaļrunis TINLY TL-3001H un TINLY TL-3002D. Tā izmērs 12” (30 cm). Skaļruņa dizains ir liels šī skaļruņa pluss, gan aizmugure, gan priekša. Arī konstrukcija ir pietiekoši nopietna, t.i. magnētiskā sistēma. Uz magnētu aizmugurējās ripas nav izciļņa, kas nozīmē, ka pie maksimālās jaudas un zemas frekvences spole iespējams varētu sisties pret šo ripu. Vadi pievienojami ar atsperīgajiem kontaktiem, kuri nodrošinās optimālu kontaktu. Skaļrunis nav paredzēts konkrētam akustiskajam noformējuma, t.i. attiecībā uz kasti (Fs/Qts~70), jo free air instalācijai tas nederēs. Sāksim ar fāzu invertora kasti. Optimālais tilpums ir 44 litri (sarkanā līkne), ar regulējumu uz 27,7 Hz. Tā kā tas ir 12” skaļrunis, tad fāzu invertora caurules diametru vajadzētu ņemt vismaz 7,5 cm. Līdz ar to tā garums sanāk 36,64 cm (pilnīgi normāli). Ja nu nevarat tik garu cauruli iemānīt kastē, tad var ņemt šādus caurules izmērus – d=5 cm, l=13,73 cm. Pie šādas konstrukcijas, uz AFR būs izcilnis apmēram 5 dB. Ja gribam lineārāku raksturlīkni, tad kastes tilpums jāņem 30 l (zilā līkne), ar regulējumu uz 25 Hz (fāzu invertors – d=7,5 cm, l=68,42). Fāzu invertors sanāks pagarš, tāpēc sliktākā gadījumā var ņemt šādu – d=5 cm, l=28,74 cm. lasīt tālāk...

[ pievienot komentāru ] ( 871 lasītāji )   |  tiešā saite  |  pievienotā saite
Dažas nianses audio aparatūras komplektu veidošanā
Ieteikt draugiem...
 


Iesākumā, par skandām. Ir reizes, kad apmierinošs rezultāts tiek panākts ar vienu skaņas pastiprinātāju, ir gadījumi, kad tas ir par maz. To ietekmē izmantojamo skandu skaits un apskaņojamās telpas jeb objekta lielums. Jāpiebilst, ka pastiprinātājs būs nepieciešams tikai, izmantojot pasīvās skandas.
Situācijās, kad skandu un klausītāju starpā ir kāds šķērslis, lietderīgi tās izvietot augstāk, uz šim mērķim paredzētiem skandu statīviem, tādejādi tiks saglabāta laba dzirdamība arī pēdējās auditorijas rindās. Šāds risinājums attaisno sevi arī apskaņojot ārtelpas, kad klausītāji parasti ir "izkaisīti" plašākā teritorijā.
No pieredzes zināms, ka, apskaņojot objektus lielākus par aptuveni 1000 m3, papildus vēl tiek izmantoti sabvūferi jeb zemo frekvenču skandas. Tās kompensē zemo frekvenču trūkumu, kas veidojas lielās telpās. Šāds trūkums ir pamatots ar, ar to, ka universālajiem skaļruņiem vien ir grūti "iekustināt" lielo gaisa masu.
Turpinājumā par mikrofoniem. Izšķir divus to veidus: mikrofoni ar vadu vai bezvada radio mikrofoni. Otrā veida mikrofons ļauj brīvi pārvietoties tā turētājam 100 m rādiusā ap uztveršanas punktu.
Kā jau tika minēts, vēl komplektos tiek ietvertas dažādās papildus komponentes, kas ir gan obligātas, kā pieslēguma vadi un spraudņi, gan tādas, kas atvieglos aparatūras izmantošanu, kā mikrofonu statīvi.
Vēl viens no būtiskiem elementiem ir skaņas avots, izņemot mikrofonu. To parasti izvēlas atsevišķi no augstāk minētās aparatūras, vadoties no pasākuma veida. Izplatītākie ir CD, jeb kompaktdisku, MP3 formāta vai DVD disku atskaņotāji. Ar vien biežāk kā skaņas avotu izvēlas arī datoru, kas ļauj atskaņot plašu skaņas formātu klāstu. Tos pieslēdz pie mikšeru pults, kura, kā jau minēts, paredzēta, lai pieslēgtu un atskaņotu vairākus skaņas avotus arī vienlaicīgi. lasīt tālāk...

[ 1 komentārs ] ( 745 lasītāji )   |  tiešā saite  |  pievienotā saite
Par audio kabeļiem.
Ieteikt draugiem...
 


Šajā rakstā mēģināšu apkopot informāciju par dažādiem materiāliem, kurus izmanto audio kabeļos.Sākšu ar pašu galveno- strāvas vadītāju kabelī. Visbiežāk nākas sastapties ar kabeļiem, kuros signāla strāva tiek vadīta pa vara (Cu) dzīslu vai vairākām dzīslām. Bieži uz kabeļa apvalka tiek arī norādīts vadītāja apzīmējums, kas bieži vien mulsina un apgrūtina izvēli.
1. TPC (Tough Pitch Copper) – neapstrādātais varš, parasti tiek pielietots vispārēja pielietojuma kabeļos, piemēram, elektriskās instalācijas vados un daudzos lētos audio kabeļos. TPC ražošanas procesā tiek kausēts vienu reizi, formēts cilindriskā vadā un tad atdzesēts. Tālāk šis vads tiek izstiepts, lai iegūtu vajadzīgo diametru. Viens metrs šāda TPC vara vada satur līdz 5000 kristālu un, kaut kur ap 300-500 ppm (ppm- miljona daļa) skābekļa un citu piejaukumu, kas ir stipri par daudz, lai to nopietni pielietotu skaņas signāla vadīšanai. Šāda „elektrības kabeļa” pielietošana skaļruņu pieslēgšanai, rezultātā arī rada duļķainu un dobju skanējumu. Savu pienesumu te dod arī elektrokabeļos pielietotais PVC izolators.

2. OFC (Oxygen Free Copper)- bez skābekļa varš.
OFC tika izstrādāts ap 1975.g. Japānā un kļuva plaši pielietots tā labo skaņas signāla vadīšanas īpašību dēļ, kuras nepārprotami bija saistītas tā ražošanas tehnoloģiju.
OFC iegūst presēšanas procesā, kurs notiek bez skābekļa inerto gāzu vidē. Tas dod iespēju samazināt skābekļa daudzumu līdz 10 ppm un iegūt vadāmību par 0.5-2% augstāku salīdzinot ar TPC. Augstāka vadāmība uzlabo skaņas tīrību salīdzinot ar ārēji līdzīgo TPC. lasīt tālāk...

[ pievienot komentāru ] ( 754 lasītāji )   |  tiešā saite
Nordost Thors
Ieteikt draugiem...
 


Gribēju padalīties iespaidos par firmas Nordost produktu, elektrības tīkla „filtru” Thor.
Vēl nesenā pagātnē uzskatīju, ka stāsti par aparatūras barošanas vadu ietekmi uz skaņu ir mārketinga paņēmieni kā ietirgot ne visai lētu un dažkārt pat ļoti dārgu produkciju. Viss mainījās brīdī, kad bija iespēja apmeklēt HiFi izstādi Polijā. Iesaku arī tiem, kas lasīs šo blogu atrast iespēju apmeklēt šādu pasākumu, kas notiek katru gadu novembrī Polijas galvaspilsētā Varšavā.
Tajā reizē bija iespēja piedalīties nelielā Nordost produktu demonstrācijā. Demonstrācijas būtība bija parādīt kādu ietekmi uz skaņas kvalitāti rada aparatūras barošanas vadi. Daudzi ar tehnisko izglītību uzskata, ka audiofīlisms robežojas aklu ticību marketinga stāstiem un pakļaušanos aparatūras cenas suģestijai. Tāpēc mēģināju atbrīvoties no visādiem aizspriedumiem un Oma likumiem galvā un centos saprast, ko vēlas pastāstīt cilvēks no Nordost. Demonstrācijas laikā tika dota iespēja noklausīties vairākus skaņdarbus ar dažādiem firmas Nordost barošanas vadiem un par lielu brīnumu gan man, gan citiem tika pamanītas atšķirības. Jāsaka, ka tās nebija augšējo vai zemo frekvenču atšķirības, ko daudzi uzskata par galveno atšķirību aparatūras skanējumā. Atšķirības bija dažādu instrumentu skanēšanas izteiksmībā, cik vienkārši ir tos izdalīt no visa kopējā skanējuma. Līdz ar to padarot skanējumu tuvāku dzīvam mūzikas izpildījumam. Interesanti bija tas, ka visi barošanas vadi tika pieslēgti kādai ierīcei. Uz jautājumu, kas tas tāds, saņēmām atbildi, ka tas ir barošanas filtrs, ko firma Isotek ražo pēc Nordost specifikācijas un pasūtījuma. Tajā brīdī, tas viss likās diezgan mistiski līdz radās iespēja pašam pamēģināt šo filtru mājas apstākļos. lasīt tālāk...

[ pievienot komentāru ] ( 786 lasītāji )   |  tiešā saite  |  pievienotā saite
XLO Electric Company kabeļu, kā audio sistēmas sastāvdaļas, loma precīza skanējuma nodrošināšanā.
Ieteikt draugiem...
 


XLO Electric Company kabeļu, kā audio sistēmas sastāvdaļas, loma precīza skanējuma nodrošināšanā.

Uz jautājumu, ko „dara” kabelis audio sistēmā, lielākā daļa cilvēku un, jo sevišķi tehniski izglītotu, atbildēs, ka kabelis tikai savieno sistēmas sastāvdaļas un neko vairāk. Viņi teiks, ka „vads ir vads”, tas pats neskan un sistēmas atsevišķos sastāvdaļas nevar būtiski ietekmēt. Šādu viedokli atbalsta daudzi skaņu inženieri, tehniķi, skaņu sistēmu instalatori un pat HiFi tirgotāji. Abi pēdējie šo viedokli īpaši neuzsver, jo ir ieinteresēti pārdot klientiem arī dārgos kabeļus kopā ar HiFi un mājas kinozāles sistēmām.
Teorētiski viņiem ir pilnīga taisnība! Jebkurai sistēmas sastāvdaļai ir jādara tikai tas, ko no viņas gaida. Tas attiecas arī uz savienotājkabeļiem- tiem pieticīgi jāsavieno vienu komponentu ar otru nekādi neietekmējot visas sistēmas skanējumu. BET problēma ir , ka šis pieņēmums ir tīrākais ideālisms. Pastiprinātājs, kurš tikai pastiprina, atskaņotājs, kurš pilnīgi atskaņo to, kas ierakstīts utt., ir teorētiska abstrakcija. Realitātē jebkurš mēģinājums radīt idealizētus objektus sastopas ar neatrisināmām tehnoloģiskām barjerām un galarezultātā ir milzum daudzu kompromisu veidojums. Kā izrādījās izstrādāt un izgatavot reālu, pasīvu-tuvu ideālam, „neskanošu” kabeli nemaz nav tik vienkārši. Reālais, eksistējošais kabelis gandrīz vienmēr ietekmē sistēmas skanējumu. Tas attiecas gan uz „starp bloku,” gan uz akustisko, gan uz tīkla barošanas (skatīt rakstu par Varšavas HiFI izstādi) kabeli.
Viens no labākajiem piemēriem varētu būt akustiskā kabeļa ietekmes uz skanējumu novērtējums, pielietojot dempinga faktora izmaiņu analīzi.
Dempinga faktors ir pastiprinātāja spējas kontrolēt skaļruņa spoles kustību skaitlisks novērtējums. Jebkura skaļruņa kustīgajai daļai ir sava masa. Jo lielāka skaļruņa difuzora masa un kustības amplitūda jo lielāka ir inerce, kuru jāpārvar pārveidojot elektrisko skaņas signālu pārveidojot dzirdamajos skaņas viļņos .Tā kā vislielākā difuzora masa un lielākā amplitūda ir nepieciešama reproducējot zemās frekvences dempinga faktora vis jūtamākā ietekme ir atskaņojot basus. Vienkāršots dempinga faktora aprēķins , zinot pastiprinātāja tehniskos parametrus, ir akustiskās sistēmas impedances (visbiežāk 8 omi) dalīts ar pastiprinātāja izejas impedanci (pretestību). Piemēram, ja pastiprinātāja izejas pretestība ir 0,01 oms tad dempinga faktors būs 8/0,01=800. Šāds DF ir ļoti labs, bet nav arī ārkārtējs tranzistoru pastiprinātājiem.
Reālajā dzīvē jāņem vērā divi apstākļi, pirmais- ne visām akustiskajām sistēmām ir 8 omu impedance, otrais- aprēķinos jāņem vērā visu trīs sistēmas dalībnieku (pastiprinātājs+ kabelis+ akustiskā sistēma) parametri. Vienkāršojot aprēķinu pieņemsim, ka pastiprinātājs un kabelis ir viens vesels un DF aprēķinā piedalās divas sastāvdaļas- skaļruņa impedance un pastiprinātāja/vada impedances summa. Šāds pieņēmums ir pietiekami korekts, jo tiek pielietots dažādu elektronisko shēmu un to ekvivalentu projektēšanas procesā. Pielietojot šo pieņēmumu, sanāk, ka „paspirinātāja efektīvā izejas pretestība” ir pastiprinātāja izejas pretestības (impedances) un akustiskā kabeļa pretestības summa. Tagad, ja paņemsim 3 metrus „standarta” akustiskā kabeļa (piemēram, no jebkura celtniecības materiālu veikala vai „Latgalītes”), kura pretestība būs aptuveni 0,51 oms, iegūsim „paspirinātāja efektīvā izejas pretestība” būs (0,01+0,51)=0,52 omi, kas dos mums, pie 8 omu akustikas, dempinga faktoru 15,4 salīdzinot ar 800 aprēķinu sākumā! Problēmas būs vēl lielākas, ja ar šo kabeli pievienosim 4 omu akustiskās sistēmas, jo tad DF koeficents būs tikai 7,7.
Šis ir viens no galvenajiem „dunoša”, „dūcoša” (pastiprinātājs nespēj kontrolēt zemās frekvences) basa rašanās iemesliem- nekvalitatīvi akustiskie kabeļi.
Salīdzināšanai XLO Type63 metru kabeļa pretestība ir 0,02 omi, kas dod mums DF 267. Ar šo kabeli akustiskā sistēma tiek kontrolēta 17 reizes labāk kā ar „standarta” kabeli. Tomēr jāatzīmē, ka 0,02 omu pretestībā ir iegūtā pateicoties speciālai konstrukcijai un ir unikāla pat salīdzinot ar citu pazīstamu un „dārgu” firmu izstrādājumiem. Interesanti ir tas, ka dažreiz lētāks pastiprinātājs ar zemāku dempinga faktoru un labu kabeli var skanēt labāk kā dārgs pastiprinātājs komplektā ar nekvalitatīvu kabeli. Secinājums varētu būt: pērkot dārgu pastiprinātāju un skandas, nāksies šķirties no visai iespaidīgas summas par kabeļiem.
lasīt tālāk...

[ pievienot komentāru ] ( 965 lasītāji )   |  tiešā saite  |  pievienotā saite
XINDAK monobloki
Ieteikt draugiem...
 



XA8800MNu Mini Mono Power Amplifier- tā saucas šie XINDAK "mazuļi"- katrs ap 13 kg svarā. Bija ļoti interesanti, ko šie dvīņu brāļi spēj. Tomēr nenocietāmies- pirms klausīšanās noņēmām vāku, jāpaskatās taču, kas tam lācītim vēderā. Pirmajā acu uzmetienā viss izskatās ļoti labi. Tad nu ņemam talkā papildus gaismu un palielināmo stiklu. Un atkal- nav kur piekasīties. Uzbūvēts tiešām ar lielu rūpību. Pilnīgi neticas, ka tas tapis aiz Lielā Ķinas mūra. Senken tranzistori, kas novietojušies uz milzīgā radiatora ir skaņu pasaulē pārbaudīta vērtība. Kompānija, kurā nokļuva Xindak pāris sastāvēja no sekojošiem dalībniekiem: CD atskaņotājs- Vincent CD-S6 Hybrid CD-Player, ārējais (profesionālais-studijas) DAC, Vincent hibrīdais priekšpastiprinātajs. Savienošanai tika izmantoti- starpbloku un akustiskie-XLO Pro sērijas kabeļi. Barošanas kabeļi- Furutech u Xindak un tīkla filtrs Xindak 2000E lasīt tālāk...

[ 1 komentārs ] ( 713 lasītāji )   |  tiešā saite  |  pievienotā saite
Par tīkla spriegumu
Ieteikt draugiem...
 


Par nožēlu daudziem kvalitatīvas skaņas un attēla cienītājiem, daudzas ierīces ne tikai patērē strāvu, bet arī ienes kopējā tīklā dažnedažādus traucējumus , kuri spēj ielavīties audio-video aparatūras signāla traktos. Ne velti audio entuziastu vidē pastāv viedoklis, ka vēlos vakaros, naktīs vai svētdienās var iegūt tīrāku, dzidrāku skanējumu un attēlu. Izskaidrojums ir vienkāršs- tīklam pieslēgts mazāks daudzums traucējumus radošo ierīču. Vēl viens nopietns traucējumu rašanās iemesls ir nekvalitatīvi tīkla spraudņi un tīkla ligzdas, kuras nereti izgatavotas no visai apšaubāmas kvalitātes materiāliem. Tikla ligzdas kontakti bieži vien tiek izgatavoti no pārāk mīksta metāla, līdz art nenodrošinot labu spraudņa kontakta saskarsmi, kaKopš elektrības ienākšanas mūsu dzīve ir pagājis ilgs laiks un pie tīkla, bez parastajām kvēlspuldzēm, kā tas bija pašā pirmsākumā, ir pieslēgušie daudz un dažādi strāvas patērētāji.s savukārt rada papildus trokšņus, parazītiskas ģenerācijas, kas kopumā degradē visu skaņas traktu. Attēla labajā oscilogrammā redzami trokšņi tīkla spriegumā, kuru Furutech speciālisti veikuši pētot parastas tīkla kontaktligzdas ietekmi uz skaņas traktu. lasīt tālāk...

[ pievienot komentāru ] ( 892 lasītāji )   |  tiešā saite  |  pievienotā saite
Neliels starpbloku(interconnect) kabeļu salīdzinājums
Ieteikt draugiem...
 


Katra topoša vai esoša „audiofīla” sapnis ir iegūt iespējami augstāku savas sistēmas skanējuma kvalitāti, maksimāli pietuvinot to oriģinālam, un līdz ar to meklēt arvien jaunas iespējas, kā to panākt, testējot un atlasot komponentus ar labāko sniegumu. Mūsu testa audio sistēma sastāv no vairāk kā viena komponenta, un tas nozīmē, ka katrs no tiem jāizvēlas ar īpašu rūpību, lai iegūtu vēlamo rezultātu. Šoreiz centīsimies izprast un novērtēt starpbloku, lineārā signāla kabeli, kura pienākums ir nodrošināt audio materiāla kvalitatīvu pievadi pastiprinātājam no skaņas avota. Pieņemot, ka šis ir audio signāla „ceļa” sākums, tad attiecīgajam posmam jāvelta pietiekami liela uzmanība! Pazaudējot daļu signāla kvalitātes pašā sākumā, to nebūs iespējams kompensēt ar pastiprinātāja vai akustikas palīdzību. Jāpiebilst, ka, izvēloties starpbloku kabeļus, jāievēro tehnikas klasi! Nav nozīmes zemas klases tehnikai lietot ļoti dārgu kabeli, kā arī otrādi. Šeit labāk ievērot mērenību. Pirmajā gadījumā skanējuma kvalitātes uzlabojums neattaisnos iztērētos līdzekļus, bet otrajā, augstas klases tehnikai izmantojot zemas kvalitātes savienotājus, tā neatklās visu savu potenciālu, kā to bija paredzējis izstrādātājs, un nesniegs jums maksimālo baudījumu. lasīt tālāk...

[ 4 komentāri ] ( 695 lasītāji )   |  tiešā saite  |  pievienotā saite
Par barošanas (tīkla vadiem).
Ieteikt draugiem...
 


Par barošanas (tīkla vadiem).
Runājot ar daudziem tehniski izglītotiem cilvēkiem par kabeļu ietekmi uz skaņu, dažkārt nākas dzirdēt tādu kā pārmetumu- tie ir dārgu kabeļu tirgotāju mārketinga triki un tas tīkla (220V)vads nu nekādi nevar ietekmēt skaņu. Vardu sakot-placebo efekts, kur galvenais ir zīmols un velti izšķiesti latu desmiti vai pat simti. Šādu viedokli pauž arī daži sastaptie HighEnd tehnikas tirgotāji, kuri uzskata, ka galvenais ir pēc iespējas dārgākas sistēmas komponentes un viss būs ok, labākajā gadījumā kabeļiem jāsastāda ap 10% no sistēmas izmaksām. Par tīkla filtra nepieciešamību, it kā, iebildumu nav. Mēģināšu pamatot kvalitatīva barošanas vada nepieciešamību.
Pieņemot, ka tīkla filtrs vai kondicionieris uz savām kontaktu spailēm padod „iztīrītus 220V”, kas tad notiek tālāk. Paskatoties uz savu sistēmu, redzam aparātu kvalitatīvus metāla korpusus, kas droši aizsargā shēmu no ārējo elektromagnētisko lauku ietekmes, labi ekranētos starp bloku kabeļus, sazemēto tikla filtru- it kā viss kārtībā.
Evita Boles fotogrāfija „Rīgas neregulāri rūtotās debesis” ļoti labi raksturo apkārtējās vides elektromagnētisko piesārņojumu pilsētā lasīt tālāk...

[ 2 komentāri ] ( 762 lasītāji )   |  tiešā saite  |  pievienotā saite
Cable Burn-in, jeb „kabeļu iesildīšana”.
Ieteikt draugiem...
 


Par šo, tā saucamo,” kabeļu iesildīšanu” ir dažādi viedokļi, arī pilnīgi pretēji. Noliedzēji, parasti ar tehnisku izglītību, visbiežāk vienaldzīgi pret „audiofīlismu” kā tādu, bet kuriem patīk izteikt savu viedokli dažādos forumos un diskusijās. Pamatojoties uz savu izglītību, vispārzināmiem faktiem un savu darba pieredzi, viņi argumentē savu viedokli, pieprasot parādīt mērījumus uz, uz kura pamata, varētu izskaidrot šo fenomenu, kuram tā tic tie „jokainie audiofīli”. Elektroni plūst haotiski un katru ieslēgšanas reizi skrien savu ceļu, ja neverat nomērīt, pierādīt, ka tos var ievirzīt vismazākās pretestības virzienā, tad kabeļu iesildīšana ir blefs, tehniski neizglītotu cilvēku mānīšana utt.
It kā jau dzelžaina un neapstrīdama loģika.
Ir sastopams arī pretējs viedoklis, kurš balstīts uz tehniskās pieredzes un pielietojuma piemēriem. Kādā no forumiem lasīju viena elektronikas inženiera atbildi skeptiķiem. viņš savas, elektronisko iekārtu izstrādes, darbības laikā sastapies ar tādu parādību, kad ar shematiskajiem risinājumiem aparāta darbību vairs uzlabot nevar, tad dažādu vadu materiālu, konstrukciju piemeklēšana būtiski pavirza izstrādi. Runa bija par speciālas iekārtas izstrādi, lai no signāla ar ļoti augstu trokšņu līmeni varētu izdalīt vajadzīgo (piemēram, cilvēka balss) signālu. Te runa iet par vissmalkākajām skaņas niansēm. Augstās tehnoloģijas no militāras, zinātnes, medicīnas jomām nonāk arī līdz audio tehnikai. Piemēram, Nordost, kas, pamatā, ražo kabeļus ASV medicīnas rūpniecībai, NASA vajadzībām, saviem audio kabeļu izplatītājiem izvirza prasību piegādāt kabeļus lietotājiem tikai „uzsildītus’ uz šim nolūkam speciāli izstrādātas iekārtas. lasīt tālāk...

[ pievienot komentāru ] ( 1542 lasītāji )   |  tiešā saite

<<Pirmā lapa <Iepriekšējā lapa | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | Nākamā lapa> Pēdējā lapa>>