Vai esi pamanījis, ka reģistrētiem lietotājiem ir lielākas privilēģijas?Tad kapēc Tu nereģistrējies?
Fotogrļæ½fa piezļæ½mes - http://www.noverotajs.lv - Lietas, ko nevajadzētu darīt autovadītājiem ziemas apstākļos
Lietas, ko nevajadzētu darīt autovadītājiem ziemas apstākļos
Ieteikt draugiem...
 


Lielu daļu avārijas gadījumu būtu bijis iespējams novērst, ja vien vadītājs nepieļautu kādu sīku kļūdu. Nereti šo kļūdu nemaz neizraisa autovadītāja sliktā braukšanas prasme vai lēnā reakcija, bet kāds šķietami niecīgs knifs. Labi, ja tās dēļ nenotiek avārija, taču dažādas nezināšanas vai neuzmanības radītas problēmas var traucēt ne tikai braukšanu, bet arī automašīnas iedarbināšanu vai pat iekļūšanu auto. Dažkārt no autovadītājiem var dzirdēt, ka auto ir darbojies bez problēmām teju četrus un pat piecus gadus, kuru laikā nav bijusi nepieciešamība pat pacelt motora pārsegu, bet tad pēkšņi - vienu rītu ne par ko nav iekustināms . Vispārsteidzošākais ir tas, ka auto pat iepriekšējā dienā nav izrādījis ne mazākās pazīmes, ka tam kas kaitētu, taču naktī uznākušais sals to piebeidzis kā vecu nespējnieku.
Vienlaikus ar gaisa temperatūras samazināšanos, lēnāki paliek arī automašīnas akumulatorā notiekošie ķīmiskie procesi. To rezultātā savukārt krītas akumulatora spējas iedarbināt auto. Nedaudz pastāvējis, akumulators var pievilt vadītāju jau pie pirmā sala. Ja nevēlaties ko tādu pieredzēt, tad vislabākais glābiņš ir akumulatora maiņa, kā minimums, reizi trijos gados. Ja maciņš neļauj akumulatoru mainīt tik bieži, var līdzēt arī neliela tā aprūpe. Tā, piemēram, regulāra akumulatora augšējo vāku un kontaktu notīrīšana ar vāju sodas šķidrumu var paildzināt tā mūžu. Šādā veidā ievērojami samazināsies akumulatora pašizlāde. Pirms aizdedzes atslēgas pagriešanas vēlams uz desmit līdz piecpadsmit sekundēm ieslēgt gabarītu lukturus - tas nedaudz iesildīs akumulatoru. Ja arī šāds risinājums nepalīdzēs, ir jāsauc kāds, kas ir gatavs savu auto pieslēgt jūsu "krokodiliem" jeb uzlādes spīlēm.
Jau kopš oktobra, kad parādījās pirmās ziemas pazīmes, katrs sevi cienošs vadītājs parasto logu tīrīšanas šķidrumu nomainīja pret nesasalstošu (tādu, kas ir izturīgāks pret salu). Taču, ja to neesat izdarījuši joprojām, tā jau vairs nav uzskatāma par nolaidību, bet pat noziegumu. Ņemot vērā mūsu ne visai gludos un dažkārt ne tajā ātrākajā laikā iztīrītos ceļus, un priekšā braucošo mašīnu spējas jūsu auto logus pāris minūtēs "aizmest" pilnus ar dubļiem un slapju sniegu, iekļūt avārijā ir visai viegli. Ja nav "darboties spējīgs" logu tīrāmais šķidrums, varat zaudēt pāris liktenīgas sekundes, kurās nav iespējams pārskatīt situāciju uz ceļa, kas kādam var būt liktenīgi. Otra kļūda ir pirkt lētāko pretsalšanas šķidrumu, kāds vien ir atrodams. Lai gan pirmajā brīdī ietaupījums var šķist pat dubults, drīz vien šo soli varat arī nožēlot. Ziemas logu šķidrumi, kas ir lētāki, tādi ir, jo tajos parasti nav tik daudz pretsalšanas vielu kā dārgākos variantos. Labākajā gadījumā tā rezultātā varat attapties pie aizdambētas jeb aizsalušas logu smidzināšanas sistēmas, bet sliktākajā gadījumā pat pie pārsprāgušas logu šķidruma tvertnes un caurulītēm. Lieki teikt, ka to nomaiņa jau būs visai dārga. Ja par spīti pūliņiem logu šķidrums tomēr ir sasalis, bet ir nepieciešams notīrīt logu, diemžēl nav cita varianta, kā vien apturēt auto un ar lāpstiņu notīrīt sniegu no loga un noņemt ledu no loga tīrītāju slotiņām pirms tās atkal varat ieslēgt. Savukārt, lai atjaunotu sistēmas darbību, ir iespējams iegādāties un rezervei turēt pretsasalšanas šķidruma koncentrātu, ko zemākās temperatūrās pievienot jau esošajam šķidrumam. Tāpat varētu palīdzēt auto kārtīga uzsildīšana pirms braukšanas uzsākšanas. Kāpēc gan mainīt eļļu, ja tās vēl ir gana? Tā domā vismaz trešā daļa autovadītāju. Tomēr, kā izrādās, aukstumam neparedzēta eļļa var izraisīt acīmredzamu motora nespēju un lielu karšanu. Tas īpaši labi novērojams gadījumos, kad ir liela motora litrāža vai arī automašīna aprīkota ar turbomotoru. Lai gan vasaras eļļa nekur nepazūd, tā paliek biezāka un neveic savu galveno funkciju - eļļošanu. Rezultātā dzinēja detaļas sākotnēji dilst un tas pamazām uzkarst, kā dēļ ievērojami sarūk paša dzinēja mūžs. Īpaši attiecībā uz jaunākām automašīnām, bet arī vecākiem auto var palīdzēt sintētiskās eļļas lietošana. Vecajām gan šī metode var izrādīties ne tā labākā gadījumos, ja gumijas blīves ir savu laiku jau nokalpojušas un vairs nav uzticamas. No rīta automašīnas slēdzene neļauj jums iekļūt auto vai arī nav iespējams atvērt nevienas durvis? Visbiežāk šāda problēma piemeklē tieši tīrības mīlētājus, kas savu auto čubina regulāri kā ziemā, tā vasarā. Diemžēl ziemā tas nereti beidzas ar nepieciešamību atlauzt durvis ar spēku (un gumijas blīvju noraušanu) vai karsta ūdens liešanu uz aizsalušajām auto vietām. Kā viens, tā otrs variants auto gan nāk tikai par sliktu. Kamēr durvju atlaušana ar spēku un gumijas blīvju noraušana ir visai ātrs veids, kā iekļūt auto, tā izolācija būs neatgriezeniski sabojāta. Lai to atjaunotu, vajadzēs nomainīt durvju gumijas, kas ir visai dārgs prieks. Savukārt vēl ļaunākas sekas būs verdoša ūdens gāšanai uz auto. Zem krāsas aplietajās vietās veidosies rūsa, kas ar laiku šīs detaļas pārklās ar krāsu burbuļiem. Pirms sala visas durvju, bagāžas un motora nodalījuma vāku saskares vietas (tostarp blīvējošās gumijas) pārklājiet ar pretsalšanas šķidrumu. Tas gan daudz nepalīdzēs īpaši zemas temperatūras gadījumā. Vislabāk tad, ja temperatūra ir zemāka par mīnus desmit grādiem, tomēr no auto mazgāšanas atteikties vispār. Tāpat neizmantojat karstu ūdeni logu atkausēšanai, tā vietā vienmēr nogaidiet, kad tos atkausē auto iekšējā apsildes sistēma, un tikai tad uzsāciet braukšanu. Ja esat pieraduši savu auto atstāt ar novilktu rokas bremzi, tad ziemā no šī ieraduma vajadzētu atradināties. Pretējā gadījumā pat pie neliela sala vai auto atstāšanas stāvvietā uz vairākām ziemas dienām jums var nākties pārsēsties sabiedriskajā transportā, kamēr jūsu auto atpūšas servisā. Vissliktākā situācija šāda ieraduma cienītājiem rodas pie biežiem atkušņiem un sala. Slapjais sniegs un ūdens veicina stāvbremzes piesalšanu. Rezultātā ir bloķēti aizmugurējie riteņi un ievērojami apgrūtināta braukšana. Neuzmanīgam autovadītājam šī kļūda var izmaksāt daudz naudas, remontējot rokas bremzes sistēmu, vai pat dzīvību, iekļūstot avārijā, nespējot pilnībā vadīt auto. Atrodiet stabilu, līdzenu auto novietošanas laukumu, kā arī nepieciešamības gadījumā gādājiet, lai tas būtu pietiekami drošs, taču nekad, pilnīgi nekad ziemas laikā neatstājiet auto ar novilktu rokas bremzi!

Komentāri 
Diemžēl no ārzemju IP adresēm komentāru pievienošana nav pieejama. Atvainojiet par sagādātajām neērtībām.